Μεγάλος Χορηγός

Olivepress

Χορηγοί TOP

  • SUZUKI PSOMAS
  • Bluestarlogo Square Newcolor

ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

 georgoydakis

‘Ολες οι ακαδημίες, σχεδόν όλων των αθλημάτων,  για την διευκόλυνση των αθλητών και του προπονητικού τους προγράμματος προχωρούν σε διαχωρισμό των τμημάτων τους με πρώτο κριτήριο την ηλικία τους και δεύτερο τις τεχνικές τους δεξιότητες, την αθλητική αλλά και την πνευματική τους ικανότητα.

Ο διαχωρισμός αυτός βοηθάει ώστε τα τμήματα να γίνονται πιο λειτουργικά, ολιγομελή και να κάνει πιο εύκολη τη δουλειά του προπονητή και πιο παραγωγική. Το σημαντικότερο είναι οτι αυτός ο διαχωρισμός βοηθάει ΟΛΑ τα παιδιά. Η αγωνιστική ικανότητα των παιδιών είναι διακριτή ανάμεσα τους, καταλαβαίνουν πλήρως τις δεξιότητες τους και όταν δε μπορούν να τις επιτύχουν είτε σταματάνε την προσπάθεια και χάνουν το ενδιαφέρον τους είτε «περιθωριοποιούνται» από τα υπόλοιπα παιδιά. Και εδώ ξεκινάει το δύσκολο έργο του προπονητή, όπου όταν υπάρχει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας στο τμήμα αναγκάζεται ή να αγνοήσει όσα παιδιά δε μπορούν να ακολουθήσουν ή να συμβαδίσει με τα πιο αρχάρια παιδιά πηγαίνοντας πίσω το προπονητικό πρόγραμμα. Τα παιδιά όμως αξίζουν ισόποσα το ενδιαφέρον του προπονητή τους.

Και φτάνουμε στο πρόβλημα που είναι οι περισσότεροι γονείς που νομίζουν ότι επειδή τα τμήματα ονομάζονται Α, Β και Γ το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά τους, ότι δηλαδή έχουμε «καλά»,»κακά» και «άσχετα» παιδιά. Πρέπει να καταλάβουν ότι το κάθε παιδί ξεχωριστά έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης, συγκέντρωσης και ικανοτήτων και πρέπει να το βοηθήσουν κατανοώντας τα οφέλη της συμμετοχής του παιδιού τους στο σωστό τμήμα και όχι να μεταφέρουν την δυσπιστία τους. Το παιδί τους δεν είναι ούτε κακό, ούτε άσχετο και να μην προσπαθούν να πάνε το παιδί τους σε τμήμα που κολακεύει τους ίδιους γιατί τους κάνουν μεγάλο κακό. Το μόνο εύκολο για τον προπονητή είναι να το βάλει με ένα παιδί μεγαλύτερης ικανότητας και να μη μπορεί να αποδώσει, με αποτέλεσμα να απογοητευτεί το παιδί για χάρη του γονιού. Την ίδια βοήθεια πρέπει να δίνουν οι γονείς για τα παιδιά που είναι σε πιο «προχωρημένο» τμήμα, να μην αντιμετωπίζουν τα άλλα παιδιά σαν κατώτερα, όπως επίσης να τα προετοιμάζουν μαζί βέβαια με την συμβολή των προπονητών, ότι του χρόνου αλλάζοντας ηλικιακά επίπεδο μπορεί να βρεθούν αυτά στη θέση τους και να συνεχίσουν την προσπάθεια τους να γίνουν καλύτεροι με τον ίδιο ζήλο.

Θέλω να καταλήξω πως πρέπει όλοι,προπονητές-γονείς, να βοηθήσουμε τα παιδιά να φτάσουν το μπασκετικό τους «ταβάνι», όποιο και να είναι αυτό και ότι στα μάτια των προπονητών ΟΛΟΙ είναι καλοί.

 

Γεωργουδακης Σπυρος
Προπονητης Μπασκετ
Προπονητης ΑΚΟ Αρης Χολαργου
Υπευθυνος αναπτυξης ακαδημιων Κ.Ο. Χολαργου

 

Το άρθρο είναι εμπνευσμένο από τον coach Φ. Ταμπάκη.